Najważniejsze zalety prowadzenia kampanii linków sponsorowanych (PPC):
Krótki czas oczekiwania
Twoja reklama będzie widoczna dla potencjalnych klientów praktycznie natychmiast. Reklamy Ads pojawiają się w Google już dwie godziny po rozpoczęciu kampani reklamowej. W porównaniu z pozycjonowaniem gdzie na efekty trzeba czekać od kilku tygodni do kilku miesięcy – jest to znacząca zaleta.
Dopasowanie słów kluczowych: Budując kampanię PPC nasz zespół specjalistów dzięki zdobytemu doświadczeniu i w oparciu o szczegółową analizę zawsze stara się przygotować jak najszerszą listę słów kluczowych. Wybór najlepszych fraz kluczowych zapewni, że reklama dotrze możliwie najszerszej grupy potencjalnych klientów.
Targeting
Reklama w wyszukiwarkach pozwala trafić do osób, które szukają Twojego produktu lub usługi. Linki sponsorowane Google dopasowują treść reklam w zależności od tego czego poszukuje użytkownik. Tym samym mamy pewność, że reklama jest prezentowana tylko tym użytkownikom którzy rzeczywiście poszukują danego produktu, usługi lub informacji.
Kontrola budżetu
Dla kampanii Ads można dowolnie zmieniać budżet dla poszczególnych dni. Dzięki temu rośnie kontrola nad wydatkami i pozwala zmieniać budżet w zależności od sytuacji. W trakcie mniejszego ruchu w witrynie można zwiększyć dzienny budżet, a tym samym częstość pojawiania się reklam. Jeżeli natomiast reklama nie jest w danym momencie potrzebna można ją zatrzymać, nie tracąc niepotrzebnie pieniędzy.
Niezależność
Do rozpoczęcia kampanii PPC nie jest wymagana optymalizacji Onsite w witrynie – w odróżnieniu od pozycjonowania, gdzie jest to kluczowy element powodujący, że często wymagana jest znaczna ingerencja w strukturę serwisu.
Geolokalizacja
Dla firm działających tylko na określonym obszarze, dzięki geolokalizacji można zawęzić grupę docelową użytkowników, znajdujących się na określonym obszarze geograficznym. Tym samym mamy pewność, że grupa odbiorców zostanie jeszcze bardziej zawężona do potencjalnych klientów.
Dynamiczne przekierowania
Linki sponsorowane mogą przekierowywać użytkownika na różne podstrony witryny w zależności od wyboru słowa kluczowego. Dzięki temu użytkownik, jest odsyłany bezpośrednio na stronę danego produktu, najlepiej dopasowaną do danej frazy kluczowej. Dzięki temu skuteczność prowadzonej kampanii rośnie dzięki eliminacji konieczności dodatkowej nawigacji po stronach witryny.