jaki jest czas oczekiwania na efekty?
w zależności od trudności fraz, intensywności prowadzonych działań oraz optymalizacji treści witryny – pierwsze efekty mogą być widoczne po kilkunastu dniach. Najczęściej jednak konieczne jest co najmniej kilka tygodni. Warto zaznaczyć, że nie ma możliwości zagwarantowania czasu kiedy będą widoczne rezultaty pozycjonowania. Przyczyna jest prosta – nikt nie kontroluje działań wyszukiwarek internetowych i nie może przewidzieć jak będą się zmieniać. W związku z tym nie ma pewności jakie będą wyniki prowadzonych działań. Do firm które obiecują gwarantowany efekt po krótkim czasie należy podchodzić z ostrożnością, ponieważ w większości przypadków może być to próba oszustwa, a efekty działań przyniosą jedynie szkody.
jak wygląda pozycjonowanie?
proces pozycjonowania to szereg działań prowadzony z uwzględnieniem zasad wyznaczonych przez najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe (zwłaszcza Google). Niezbędna jest też wiedza i doświadczenie – w przeciwnym wypadku można wydać dużo i jednocześnie zaszkodzić witrynie. Tym, co sobie Google ceni, to naturalność.
jak przyspieszyć proces pozycjonowania?
chcąc przyspieszyć bądź ułatwić pozycjonowanie, zawsze konieczna jest optymalizacja treści strony – w zależności od wybranych fraz kluczowych. Zapewniamy pełny zakres optymalizacji stron witryny które najlepiej odpowiadają wybranym frazom kluczowym. Dodatkowo przeprowadzamy gruntowną ocenę witryny pod kątem jej zgodności z algorytmami wyszukiwarek internetowych. Audyt serwisu pozwala nam poznać błędy i nieprawidłowości, dzięki czemu możemy przygotować raport koniecznych zmian, czyli tych które trzeba wprowadzić, by strona była postrzegana za bardziej wartościową i tym samym pojawiała się wyżej wynikach wyszukiwania. Pozwala to na rozpoczęcie tzw. samoczynnego procesu pozycjonowania serwisu, który już od tego momentu zaczyna wzrastać w rankingach wyszukiwarek.
na jakie frazy warto się pozycjonować?
przede wszystkim na frazy, które są powiązane tematycznie ze stroną. W witrynie musi istnieć treść, którą można powiązać z szukanym zapytaniem. Jeżeli dana fraza nie ma takiego powiązania – działania będą bezskuteczne lub słabo widoczne. Bardzo ważny jest też zwrot z inwestycji w pozycjonowanie. Popularność danej frazy oraz istniejąca konkurencja ma kluczowe znaczenie. W przypadku bardzo popularnych fraz np. „biuro rachunkowe” – która ma zasięg krajowy – konkurencja jest bardzo duża. W związku z tym koszt działań dla takiej frazy będą duże.
W przypadku bardzo popularnych fraz w koszt pozycjonowania w ciągu roku może wynieść nawet dziesiątki tysięcy złotych. W związku z tym wybierając frazy do pozycjonowania należy brać pod uwagę te dla których istnieje realna szansa konkurowania z innymi podmiotami, a koszt pozycjonowania nie przekroczy potencjalnych zysków. W ramach swojej oferty przygotowujemy Analizę Słów Kluczowych dla pozycjonowanego portalu, w oparciu o którą następnie przygotowywane są wszelkie rekomendacje zmian w treści.
czy pozycjonowanie się opłaca?
do pozycjonowania należy podchodzić jak do inwestycji w reklamę. Ważne, że w porównaniu do innych nośników reklamowych (np. gazeta, ulotki, radio) Internet ma zdecydowani większy zasięg. Jest jednym z podstawowych mediów, za pomocą którego Klienci dokonują poszukiwań produktów oraz usług. Naszym celem jest wypracowanie takiej strategii, dzięki której osiągniesz zysk na poziomie, który przewyższy koszty poniesione na pozycjonowanie. W porównaniu do innych metod reklamowy wypozycjonowana strona internetowa, stanowi relatywnie najtańsze źródło pozyskiwania klientów.