usuwanie kar i filtrów w wyszukiwarce Google
Filtr lub kara od Google to algorytmiczne lub ręczne działanie ze strony wyszukiwarki będące reakcją na próbę „nielegalnego” manipulowania czynnikami rankingowymi. Efektem nałożenia filtru jest najczęściej obniżenie pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.
Z roku na rok Google rozbudowuje zakres prowadzonych działań antyspamowych. Efektem tego jest rosnąca ilość witryn, które w skutek stosowania niedozwolonych działań zostały ukarane poprzez nałożenie filtra.
dlaczego warto skorzystać z pomocy przy usuwaniu kar od Google?
Nałożenie kary na witrynę wiąże się ze spadkami ruchu.
Posiadamy doświadczenie w usuwaniu następstw kar nałożonych przez wyszukiwarkę Google.
rodzaje kar i filtrów
Ze względu na zakres wpływu na ograniczenie widoczności w wynikach wyszukiwania można wyróżnić dwa rodzaje filtrów:
- filtr częściowy – ma miejsce kiedy dojdzie do spadku pozycji lub całkowitego zaniku widoczności tylko dla określonej grupy zapytań
- filtr całkowity – dotyczy wszystkich zapytań związanych z witryną (całkowity brak widoczności w Google).
Pod wzgledem sposobu nałożenia kary można wyróżnić:
- kary algorytmiczne – nakładane automatycznie bez ingerencji człowieka. W tym przypadku Google nie informuje o przyczynach nałożenia filtru i konieczna jest samodzielna analiza problemu.
- kary ręczne – nakładane w oparciu o ocenę dokonaną przez człowieka. Google zatrudnia pracowników, którzy szukają nieprawidłowości nie wykrytrych przez algorytmy. W tym przypadku otrzymujemy ogólną informację na temat przyczyn. Niemniej również konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej analizy problemu.
nieprawidłowe usuwanie filtrów
Nieumiejętne próby usuwanie kar Google może doprowadzić do:
- braku jakichkolwiek efektów – kara nie zostanie zdjęta pomimo poświęconego czasu oraz zasobów
- pogorszenia widoczności – w skrajnych przypadkach (np. nieumiejętne zastosowanie meta tagu noindex)
co oferujemy w ramach naszych działań?
W skład działań przy wychodzeniu z filtra wchodzą:
- analiza profilu linkowania
- usunięcie lub dewaluacja nisko wartościowych lub spamerskich źródeł linkowania
- wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie witryny wraz ze stosownym uzasadnieniem
- dostarczenie wytycznych dla administratora strony z nakresu dopuszczalnych i niedopuszczalnych praktyk pozycjonerskich (tzw. white hat i black hat SEO)
FAQ: filtr od google
masz pytania?